Eğitim bir yap-boz tahtası haline dönüştürülmüştür. Her dönem yeni bir uygulamaya başlanmakta ya da yapılan bir uygulamanın yanlışlığı görülerek vazgeçilmektedir. Sınav sistemlerinde yapılan değişiklikler (sınavları kaldıracağım deyip artırmak gibi), skandallar, soruların çalınması, kaynakların gereksiz ya da yanlış kullanılması, rotasyon belirsizliği ve idareci seçiminde liyakat ilkesinin kaldırılması gibi bir çok sorun halen devam etmektedir
MEB sorun çözmek yerine sorun yaratmaya devam etmektir. Sözlü sınav komedisi ile görevlendirdiği yandaş okul müdürleri bir yanda, sözleşmeli öğretmen olarak görevlendirdiği 40 bin öğretmen bir yanda 2. Dönem de eğitime bu şekilde devam edilmek istenilmektedir.
Yine MEB öğretmeni güvencesizleştirmek için elinden geleni yapmaktadır. Düşük ücret ve düşük ek ders ücreti güvencesizleştirmenin en açık görünen yüzüdür.
Eğitim sisteminde olumlu gelişmelerden ziyade olumsuz gelişmelerin sürmeye devam edeceği yine düzenlenen 19. Milli Eğitim Şurasında alınan “siyasal” kararlarla da görülmektedir. 19. Milli Eğitim Şurasında “Karma Eğitim”,“Zorunlu Osmanlıca dersi ” gibi tartışılması dahi saçma olan konularla gündem gereksiz tartışmalara ayrılmıştır. Oysa eğitimin sorunları çığ gibi büyüyerek devam etmektedir.
Bu sorunlara 1 yılı aşkın bir süredir farklı çözüm önerileri getirdik. Ancak bu öneriler anlaşılmadı ya da anlaşılmak istenmedi. Biz diyoruz çağdaşlaşma, bilim ve akıl; MEB anlıyor Osmanlıcılık, gerici eğitim ve yozlaşma. Biz diyoruz evrensel insan hakları, MEB anlıyor İslamlaşma.
Ama yine de TÖS olarak bizler doğruyu söylemeye, bilim, akıl yolunda doğru bildiklerimizi savunmaya, eğitimin tüm unsurlarının hak ve eşitliği ilkesi çerçevesinde devam edeceğiz. 2014-2015 Eğitim yılı 2. Döneminin eğitimin tüm bileşenlerine başarı, esenlik ve mutluluklar getirmesini dileriz.
Dikmen ONAT
TÖS Genel Başkanı